8 Mayıs 2012 Salı

MAHLELİ POĞAÇA

Sıcacık poğaçalarla herkese günaydınlar diyorum.....hayırlı huzurlu güzel bir gün olması dileği ile...........


MALZEMELER:
*2 Su bardağı ılık süt
*1/2 Paket margarin
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çorba kaşığı mahlep
* 2 yumurta(1 sarı üzeri için)
* 2 çorba kaşığı kuru maya
*tuz
*2 çorba kaşığı şeker
* aldığı kadar un(yaklaşık 6-7 su bardağı)
*üzeri için susam
İç malzeme: 
* 2 adet haşlanmış patates
*maydanoz
*tuz
*karabiber

YAPILIŞI:
Öncelikle sütü ısıtalım.Isınan sütün içine un,mahlep ve margarin hariç tüm malzemeyi koyup karıştırıyoruz.Bu şekilde 10-15 dakika dinlendirelim.yoğuracağımız kap içinde un margarin ve mahleple diğer karışımı ekleyip kulak memesi kıvamında hamur elde edelim.Hamurumuzu 20dakika kadar mayalanmaya bırakalım.Mayalanan hamurumuz dan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp istediğimiz şekilde biçimlendirelim. içine istediğimiz malzemeyi koyabiliriz ben patatesli içi tercih ettim.üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirelim.....
AFİYET OLSUN......




2 yorum:

  1. blogger annelerden geldim..sizide beklerim..

    YanıtlaSil
  2. mahlepli kurabiyeyi severim ama poğaçasını bilmiyordum :) ellerine sağlık, blogger anneyim canım , takipteyim, beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil